28.12.10

Why?

kenapalah orang itu masih tidak mengerti
juga masih tidak menyedari
ada di depan mata tercari2 yang lain
sedangkan kata2 tidak seperti tindakan

siapalah diriku ini
untuk memetik hati
seorang perawan yang jauh
walhal dia ambil tidak kisah

adakah dia tidak menyedari kehadiran ini
yang membawa seribu harapan
namun dibalas dihiris pedih hati
gambar yang penuh kekecewaan

sampai bilakah harus begini
setelah dua kali diperlakukan



24.12.10

yessss.....!

balik kampung,oooooo
hehehehe...

sampai hari senin saya balik kampung
sebab abang saya
abang apis
mahu menunang
ehh,tunang:)
dengan sape?jeng jeng jeng~
nanti la cite pakai gambo,hehe
uk la
masa untuk mem packing
jom becuti!

20.12.10

Doakan

Readers n kawan2 sekalian,sama2lah kita doakan agar emak salah seorang kenalan saya cepat sembuh dan dapat pulih seperti biasa.Menurut blognya:


Hey all reader,
majiah kat hospital skgni,
mak masok hospital akibat terjatuh di tempat kenduri,
kesian mak sgt2
peha patah :( besok doc nak operate kaki mak!
hope everything wiLL be fine !!
i love you mama! plzzz be strong!

kawan2 semua tolong doakan mama sy okay :)
tqsm!!


saya turut mendoakan kebaikan n kesejahteraan emak kamu majiah:)Aminn..


Firefly First B737-800 Aircraft

The new aircraft for Firefly, B737-800 as additional to currently use ATR72-500.


Baru je siap hari ni,malam ni katanya buat ceremony untuk kapal ni,yela first aircraft kan.pastu aircraft yang lain bakal menyusul.

Kapal ni la yang aku dok tung tang tang tang senin sampai jumaat:)
akhirnya serviceable,2 minggu dok dalam hangar.

Chantek x kapal aku nih?hehe..

17.12.10

Lagu Pilihan : I Like - Keri Hilson



Sun down, Friday night,
Uptown city lights,
Here I go start it out,
I like,
Dressed up out the door
So damn ready for one night maybe more,
I like, I like,
With strobe light hot corse dirty minds
When you cross my way,
I like, I like,
Just you and I touch at first sight,
And the world around us wont stop turning to night,
I like, I like,
I’m losing control right now and I feel its right,
I like, I like,
Were caught in this moment I wont let you go,
And the world around us wont stop turning to night,
I like, I like, I like,i like,
Hey there pure star lets go way to far come a little closer
I like,
Heart flips up and down,
Dancing on sleazy ground,
Betcha want to get it on,
I like, I like,

Rahsia

Rahsia sepasang kekasih memiliki usia hubungan yang panjang adalah adanya sikap saling bekerjasama. Anda dan dia selalu dapat saling membantu dalam urusan remeh atau besar.

Paling penting adalah anda berdua selalu dapat melalui segala aspek kehidupan bersama-sama. Semuanya terasa amat menyenangkan meskipun tanpa membabitkan orang lain. Adakah ia berlaku pada diri anda?

Jika ya, selamat kerana ada harapan si dia calon pendamping hidup anda.



- Salah satu kriteria yang menentukan sesuai atau tidaknya dia sebagai jodoh
adalah kemampuannya bersikap bersahaja di depan anda. Cuba perhatikan gerak-
gerinya, cara berpakaian, gaya rambut,cara berbicara serta tawanya. Apakah
setiap ucapannya selalu tampak spontan dan tidak dibuat-buat? Jika tidak,
maaf kemungkinan besar dia bukan jodoh anda.


- Adanya deria batiniah seolah dapat dibaca oleh si dia? Apabila anda atau si dia dapat saling membaca fikiran dan menduga reaksi serta perasaan antara satu sama lain pada situasi tertentu, mungkin dialah kebahagiaan yang dicari.

- Bersamanya dapat membuatkan perasaan menjadi tenang, selesa dan tanpa rasa tekanan yang membebankan. Berjam-jam bersamanya malah setiap waktu dan setiap hari langsung tidak mencetus rasa bosan, itulah petanda anda berdua kelak akan saling terikat.


- Dia sering di sisi dalam apa saja situasi. Dia juga sering memahami suka duka yang anda alami. Percayalah, pasangan yang mempunyai jodoh pasti tidak takut mengalami pasang surut dan suka duka saat bersama.

Ingat kembali, adakah dia orang pertama yang datang memberi bantuan tatkala anda dirundung musibah? Dia selalu faham saat emosi anda terganggu? Dia tahu keadaannya waktu anda sakit? Jika ya, tidak salah lagi, dialah orangnya.


- Dia tidak terlalu peduli dengan masa lalu keluarga anda, juga tidak peduli masa lalu anda bersama kekasih terdahulu. Dia juga tidak malu-malu menceritakan masa lalunya. Nah, jika begitu ini bererti dia sudah siap menerima anda seadanya.


- Setiap orang pasti memiliki kekurangan dan anda tidak malu memperlihatkannya pada si dia. Si dia pula tidak segan menceritakan kelemahan dan kekurangannya pada anda.

16.12.10

Kerja Kerja lalalalaaaa..

Hari khamis,hari kerja setelah semalamnya penat memerah otak menjawab soalan exam.Kerja kat kapal B737-800 milik Firefly:) Oren yg amat striking di dalam hangar! lagi chantek serta berkilat2 kilau silau..

Hari ni pose nazar:)ponat la jugak nasib baik xde kerja yang berat2 mana,paling berat pun angkat engine~ehh tipoo...



Logo Firefly kat winglet

member,Uncle dengan pakcik otai

fireflyz.com.my,click to book ur ticket online

macha beserta inas tengah godeh engine CF6-7C

15.12.10

MAS E&M Open Day 2010

Hola hola readers sekalian:)hari ini terdapat satu event di mana dapat makan free hehehe..

MAS Engineering & Maintenance Open Day 2010.Setat kul 1400 sampai 1700. Dimulakan dengan ceramah diakhiri dengan makan free hehe..ape pun orang yg menulis ni datang mase tyme makan je:)best2 dah la ngah lapo2 dapat makan free plak tuh hehe..

Ni snapshot yang sempat diambil mase tengah sibuk mengambil lauk
blerppp,alhamdulillah kenyang...


bihin goeng beserta sate tanpa kuah kacang,kuah abes disapu para pelapar sate huhu

err,bisnes bisness...

saye anak emas

amoi ni senyum sipu2 malu kat aku,heee

nescafe setong

bihun setray
erkk,dah abes licin,tinggal roti jala tanpa kuah
luas kan hangar bapak i punya,haha

14.12.10

Exam Exam Exammm!!!!

esok exam phase 5 B737-400 mechanical..doakan shaye ye..


Flight Control chapter

Avionics chapter



mood: tengah bertukus lumus hapal toyolll,heeee~

13.12.10

Kenapa?

Perkara yang ditakuti itu terjadi???apakah salahku menyebabkan perkara itu terjadi?

Ada orang bilang,kesetiaan dalam percintaan mengatasi segalanya
tapi...di mana kesetiaan kalau tiada kejujuran,kesabaran serta pengorbanan?
tidak cukup kah selama ini yang ku beri?


KENAPA???

12.12.10

Achievement of The Day

Malaysia Airlines Boeing 737-800 New Aircraft

MAS new aircraft!
my baby also 4 my career:)







Malaysia Airlines is set to become the first full-service airline in the world to operate the B737-800 with the new Boeing Skyline Interior.

The first of up to 55 B737-800 ordered, the latest generation aircraft equipped with the new Boeing Skyline Interior will offer customers a better travel experience.

Chairman, Tan Sri Dr Munir Majid said,
"Malaysia Airlines is proud to announce that we will be the first full service airline in the world to operate the B737-800 with the new Boeing Skyline Interior.

“This is a refreshing product for customers. Its interior is different, it has better technology and is more environmentally-friendly".

Guests in business and economy class will enjoy inflight entertainment system which offers audio and video on demand, roomier interior, better ambience, higher ceilings and mood lighting. The new B737-800 with the new Boeing Skyline Interior features:

160 plush leather seats
  • 16 seats in Business class
  • 144 seats in Economy class
  • Seats equipped with PED AC power supply for lap-tops and electronic equipment.
Boeing Sky Interior
  • Welcoming entry creates a distinctive and positive experience.
  • New cabin architecture provides an even more open look and feel.
  • LED lighting enhances the sense of spaciousness in the cabin and a pleasant travel experience to our customers.
  • Quieter cabin
Bigger hand baggage compartments

Inflight entertainment

  • Each seat is retrofitted with personal LCD widescreen video monitor.
  • Equipped with the latest Audio Video On Demand system by Panasonic XSeries enables passengers to control, view and listen to the inflight
  • entertainment at their own leisure.
  • Future applications are video games, personal USB media player, e-books and GSM connectivity.
Chairman, Tan Sri Dr Munir Majid also added that there will be two flights scheduled on Monday, 15 November 2010; an inaugural flight from Kuala Lumpur to Kota Kinabalu followed by the commercial flight from Kota Kinabalu to Haneda, Tokyo. I wonder if Malaysia Airlines will offer flight deals for the inaugural flight! :)

The 160-seater aircraft sports a new dynamic livery with red and blue lines, Malaysia Airlines' corporate colours and will be positioned in Kota Kinabalu (BKI) which is MAS's new Eastern hub.

Yo!

Lame tak mengupdate blog,kesian reader sekalian yek,heee..
bangun2 pagi ahad ni terus je rase nak update blog
sorry readers sejak ni bz lah rasenye
dengan study n problem yg agak menimbun
macam CEO lah pulak banyak keje
anyway dah tukar template
amacam cambest x?
hehe ok la nak tulis entry lain
tataa..

p/s: kesian rama2 tu seko je...


Do you know?

What's the feeling when he love she like crazy,then when he just do tiny mistake,she not forgive plus hurting he??

there's 1 man
1 girl
falling in love
because of what the girl do with the man
the man falling love to the girl
the girl also love the man
n they make an agreement
to love each other
be couple..so sweet..

BUT

one day
the man said something
something about the girl
make the girl hurt
the girl just ignore the man
n not forgive the man
the man repeatedly asking forgiveness
n know what the man said was wrong


the girl left the man without telling
that the girl find someone who can replace the man
n the girl get another man..

when the man know that the girl have someone
the man feel very upset
the man done with his part to convince the girl
that the man really love the girl
seems the girl just don't know
forgot that she have he last time

and actually the man
until now
still asking the girl where she put her love
the love that the girl built for the man

the man still searching for the love
that she give to him......







14.11.10

Lagu Pilihan : Spring - Sepi Tanpa Cinta




Apakan daya jika kasihku tidak kau menghargai
Apakan daya aku hanya menumpang di sudut hati
Tiba masanya terpaksa ku membawa diri
Aku menyedari siapa diriku hanya sementara...

Apakan daya percintaanku ini separuh jalan
Hidup seperti sampan hanyut di dalam lautan sepi
Terumbang-ambing ku dipukul ombak yang tinggi
Lemasnya aku hingga sesaknya nafasku menanggung rindu

Sampainya hatimu meninggalkan ku sendiri
Tanpa kasih sayang mengapa kau mungkiri
Segala janjimu dulu
Untuk hidup bersamaku
Sungguh pilu di hatiku

Kurasa sepi tanpa cintamu
Bagai malam tiada cahaya
Apalah dayaku jika orang tak sudi
Lebih baik aku pergi

Hanya pada Tuhan tempat mengadu
Moga hatiku tabah selalu
Sewaktu gembira dulu kita bersama
Waktu dukaku sendiri

8.11.10

Problem Solved

A passenger jet taxiing down the runway, abruptly came to a stop, turned around and returned to the gate and stopped. Eventually, after an hour-long wait, the flight finally took off to air.

A scared concerned passenger asked the flight attendant, "What was the problem?"
"The pilot was bothered by a noise he heard in the engine." explained the Flight Attendant.

“Well, I hope it’s all sorted now.” Replied the nervous passenger.

"Oh yes, it’s fine now Sir, it just took us a while to find a new pilot and replace him."

6.11.10

IFF: Menghina Islam Atas Nama Islam

On 23/10/2010, in Cabaran Islam, by Abu Saif

Penyebaran fesyen jahiliah atas nama Islam di pentas Islamic Fashion Festival (IFF) Bagaimanakah tatacara melabel sesuatu sebagai Islamik (HALAL)? Apakah ada garis ukurnya, atau bergantung kepada intepretasi bebas masing-masing? Ketika masyarakat berdepan dengan pelbagai ancaman ajaran sesat yang lazimnya berpaksikan sesuatu yang ritual, mistik dan terpencil daripada kehidupan massa, kita juga sedang mendepani kekeliruan-kekeliruan yang [...]


.::READ MORE::.

Terimalah Seadanya

Seorang isteri mengadu begini kepada saya,” Suami saya bukanlah seperti yg saya gambarkan sewaktu belum berkahwin. Dia amat berbeza daripada penampilannya dahulu. Sekarang dia bukan sahaja gagal membahagiakan saya malah sering menjadikan saya kesal mempersuamikannya. Ingin sekali saya meninggalkannya, tapi tak berupaya kerana memikirkan anak2 dan masa depan saya sendiri, walaupun ada lelaki yang sedia mengambil saya di luar sana. Saya seperti terperangkap oleh kedunguan masa lalu. Kekal bersamanya bererti saya selamanyalah tidak akan berasa bahagia. Apa yang boleh saya lakukan sekarang?

Lalu saya bertanya, Skrg puan nak yang mana? Kekal bersamanya atau mengikut lelaki lain? Maksud saya mana yang lebih berat? Kalau awak tanyakan yang mana lebih berat, tentulah bersamanya lebih berat. Kalau begitu, mengapa tidak pejamkan mata, bayangkan yang indah2, anggaplah dia satu2nya lelaki yang ada di dunia ini dan binalah kebahagiaan bersama. Isteri itu seperti terkejut dgn saranan saya.

Barangkali dia mengharapkan satu cadangan yang lebih memihak kepada gelojak hatinya untuk memilih lelaki lain, berdasarkan kebahagiaan yang sudah gagal dikecapinya sekarang.

Lalu saya perjelaskan, Kalaulah kebahagiaan yang menjadi persoalan, belum tentu pilihan seterusnya akan menjaminkan kebahagiaan. Barangkali bersama lelaki kedua masalah lebih menimpa. Kalau nanti perkahwinan kedua itu juga gagal memberikan kebahagiaan, apakah anda akan berkahwin buat kali ketiga? Jika tak bahagia juga, anda akan berkahwin pula buat kali keempat? Kemudian kelima, keenam ? Sampai bila?

Hidup bukankah untuk dinikmati? Usia bukanlah lama untuk dipersiakan dengan hal-hal yang tidak sepatutnya. Siapapun dia, dia adalah lelaki yang bergelar `SUAMI’. Kebahagiaan adalah satu istilah yang telah terbentuk. Tinggal bagaimana kita mendefinasikan kebahagiaan itu sahaja yang menyebabkan sesetengah drpd kita gagal berasa bahagia.

Alangkah ruginya kalau hidup yang singkat ini kita gagal mendapat bahagia. Semata2 kerana menyangka kebahagiaan itu akan dinikmati jika bersama orang sekian-sekian. Semata-mata kerana menyangka Si Dia boleh memberi bahagia yang diimpi-impikan. Kalau meleset bagaimana? Kalau kebahagiaan yang diidam-idamkan itu tidak diperoleh sdgkan kebahagiaan yang sedia ada ini telah ditinggalkan, bagaimana?

Setelah anda diijabkabulkan, satu perjanjian telah dibentuk. Anda telah merelakan diri anda bergelar ISTERI dan rela memanggil org berkenaan yang tiada langsung pertalian dengan anda sebelumnya sebagai suami. Anda merelakan segalanya kepada dia dan demikian dia terhadap anda. Setelah diikat dengan tali perkahwinan, mengapa tidak pejamkan mata dan anggaplah dia pasangan yang terbaik. Dia mmg dijadikan buat anda. Dia adalah segala-galanya. Bentuklah kebahagiaan bersamanya.

JANGAN mimpi-mimpikan lagi org lain selain dia. JANGAN angan-angankan perkara yang bukan-bukan. INGAT!!!!.. Anda dijadikan dari tulang rusuk dia.. Relakan diri anda untuk bertolak ansur dlm beberapa hal untuk mencari kesukaan dan kebencian bersama. Relakan membina bahagia dan dialah alatnya.

Masalah yang sering menimpa pasangan muda ialah masing2 gagal memantau imaginasi untuk membentuk bahagia pada awal perkahwinan. Setelah segalanya dilalui dan masalah menapak di sana sini, barulah sedar sesuatu sepatutnya dilakukan lebih awal dahulu. Tetapi nyata sudah terlambat, imaginasi bersama mekanisme-mekanisme nya telah dipersia-siakan. Bahagia kelihatan tetapi sudah tidak terjangkau dek tangan. Kesudahannya, bahagia disangka berada di luar dan mahu diburu walhal sebenarnya bahagia sudah berada di tangan, hanya gagal mengenal dan menikmatinya sahaja.

Selagi mana SUAMI anda itu masih menjalankan tanggungjawabnya, maksud saya dia masih ingat rumah, ingat anak-anak dan ingat untuk mencari rezeki, dia masih seorang lelaki yang boleh diharapkan. Apatahlagi jika dia seorang yang tidak meninggalkan ibadah-ibadah fardu, kekurangan-kekurang an yang ada pada dirinya hanyalah sekadar kekurangan untuk membenarkan kata-kata “NO MAN IS PERFECT”


p/s : ambil daripada satu artikel.fikir sejenak...

31.10.10

Jodoh:Jangan mencari terlalu sempurna...♥

Jika kamu memancing ikan....Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga .........

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu. ...Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....

Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.

Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU. ..MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.

Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Kamu juga yang akan MENYESAL.....

~renungan bersama~

p/s : mencari kesetiaan yang tak kunjung tiba

28.10.10

Semenjak 2 menjak ini..

Asek post tentang cinta2,kasih2..
kenapa ye?adakah kerana dilamun cinta?
merindui?
dahagakan kasih sayang?
inginkan belaian kasih sayang?
inginkan dambaan cinta kasih sejati?
yang mekar entah bila,
entah mahu atau tidak..
istikharah menjadi penentu...

layan lagu ukays memanjang,lagu exists xdilupa juga
sekarang tengah layan lagu exists-kembalikan hatinya
hmmm..di kala kesunyian..ni rase nak karok je,hehe
biasela dah jadi hobi la katekan
dapat je lagu kat youtube yg tanpa vokal,try terus ber karok :)


anyway,exam dah dekat,so xleh main2 banyak
think about your bloody future! (as per my instructor said)

19.10.10

Kau akan pulang...



Terhiris perasaan takku hiraukan
Kusudah melupakan salahmu sayang
Semenjak kau tinggalkan keseorangan
Semakin bertambah kegundahan...

Benarkah keriangan terbias hilang
Di kala rindumu menjelma
Adakah kau sama rasakan peritnya
Sedang kita seharusnya bahagia... berdua

Langit yang berbintang sendiri aku pandangi
Jika dulu engkau di sisi menemani
Kehangatan cinta saat itu
Terbiar layu... tanpamu di sisiku... aku sunyi

Sayang kuharap kau akan pulang
Dan meneduhkan rindu hatiku
Moga cinta kita bisa dikekalkan
Dalam erti cinta sebenarnya

Aku damba kejujuranmu
Untuk kulayarkan kasihku
Keranamu ku mahu kau menjadi milikku

Aku mohon kesetiaanmu
Untuk ku mengecapi rindu
Biarlah kau terus menyemai kasihmu

16.10.10

MysteryGuitarMan

tengah layan ini channel,amat gempak + stylo + kreatif + funny + best gilooo........!



klik kat title 4 MysteryGuitarMan channel:) yang kat atas ni just sebahagian.

15.10.10

Muzik!

Antara lagu2 feveret,sila lah layan:)










p/s : mencari nur dan kasihnya..

1.10.10

24 Ciri-Ciri Orang Yang Mencintai Kamu

Dalam kehidupan, kamu tidak sedar apa yang dilakukan oleh seseorang terhadap diri kamu merupakan satu petanda yang dia mencintai kamu. Dia tidak ingin kamu tahu secara terus daripada mulut dia tetapi dia menunjukkannya melalui perbuatan. Berikut merupakan 24 ciri-ciri yang dilakukan oleh seseorang yang menunjukkan bahawa dia mencintai kamu.

  1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.


READ MORE...

30.8.10

Ceritera Hari Ini 30/08/10

Aloo pelawat blog sekalian:) Minta maaf kerana tidak menginformkan kalian bahawa suarasounds punya owner pergi bercuti,errr..bukan bercuti bersuka ria di pulau peranginan atau di resort yang indah2..pulang bercuti di kampung halaman laa~setelah mengharungi kelas sebanyak 7 phases,lebeh kurang 2 bulan solid tanpa cuti melainkan weekend. Actually cuti bermula pada 18/8 tempoh hari,but because of exam dipostponekan,maka terpaksalah cuti setat ari sabtu 2 sehinggalah 31 ni.

Balik kampung nak lewat2 pulak. Biasanya orang dapat cuti terus jer balik kampung tapi aku buat perangai cket,rilek2 dulu kat rumah dalam 4 hari baru pulang ke kampung halaman:) itu pun sebab ada misi kat rumah (bukan cik misi yang cun..) , yakni misi mengecat rumah yang dah bertahun tidak dicat. ponat x ponat eden mengecat di bulan pose, sabau jelah..
cik misi pilih kaler cat,hehe..xdelah!

ok lah readers, ade keje nak dibuat,ngemas itu ini bilik dah berhabuk.ade sape nak tolong sapukan bilik i??

11.8.10

Salam Ramadhan

Ditujukan kepada ayah bonda nenek abang adik2 yang berada di kampung halaman. Maaf sebab p-e xdapat balik kampung pada bulan Ramadhan ini buat kali pertamanya kerana sibuk dengan urusan pelajaran di sini.



Hehe,nada serius la pulak..:)Kepada kawan2ku yang berada dekat mahupun jauh di mata dekat di hati diucapkan juga selamat menyambut bulan Ramadhan ini,moga bulan yang penuh keberkatan ini dapat kita tingkatkan amalan untuk bekalan akhirat kelak:)

Special message to orang jauh, moga bulan Ramadhan ini dapat mengingati kembali janji2 yang telah ditaburkan sebelum dan selepas terjadinya peristiwa itu. Dan serta menguatkan diri untuk terus hidup di sana:)

Teringat balik kisah budak2 dahulu di mana masa nak bebuka dah,adelah terjilat susu manis mase buat air,dah nak dekat time bebuke pulak tuh:)
kerana ekau poseku tergadai huhu..

Banyak lagi kenangan manis mahupun pahit ketika berpuasa ini,kebanyakannya ketika di alam persekolahan. Yelah,mana taknya selama 5 tahun duduk asrama,so berpuasa di asram memang kompom2. Tambah lagi ketika berada di METC. Adelah sampai bertukar katerer yang menyediakan juadah untuk bebudak METC disebabkan katerer dulu cabut lari. Dah huru hara masa itu nak carik tukang masak baru. Last2 solid seminggu bulan pose makan makanan mamak:)

Ok lah,dah dekat time bebuke nih,nak prepare ape2 yang patut:)

Selamat berbuka :)

p/s : impi makan ayam golek seekor untuk bebuke~

8.8.10

Lagi Pilihan : Jamal Abdillah -Sepi Seorang Perindu



Bilaku rindu padamu
Terasa kuatnya cintaku
Terbangkit resah terpandang wajahmu
Bertambahlah kasih sayangku

Sesaat kau tak ku pandang
Terasa sepinya jiwaku
Tertunggu aku hadirnya dirimu
Walaupun sekelip mata

Betapa sepinya hidup seorang perindu
Dihanyut oleh keresahan
Rindu hatiku tak jemu padamu
Selagi kau masih ku cinta

Biar apa pun yang memisahkan
Namun ku tetap menyintaimu
Selagi hidup belum berakhir
Selagi itu ku merinduimu

Ku seorang perindu sepi
Tak jemu ku terus menanti

25.7.10

Kempen Boikot Barangan Yahudi : Adakah Kita Melaksanakannya?

Perhatikan betul2, ada ke tidak barangan yang kita gunakan tersenarai di bawah ini?



Nak atau tidak,kempen ini kenalah dilaksanakan khususnya kepada umat Islam sedunia. Dek kerana kita menyumbangkan 'dana' kekejaman Yahudi laknatullah itu saudara kita di Palestin merana. Sempena Ramadhan bakal menjelma ini, mari kita iktikad kuatkan azam untuk memboikot barangan Yahudi!

16.7.10

Wahyu terakhir Nabi Muhammad s.a.w & misi gereja Vatican

ishh2,gile tersentuh dengan artikel ini. kalau benar lah ini macam, habislah umah akhir zaman ini.readers bacalah,demi membuka pintu hati kita ini tentang keadaan dunia sekarang,walaupun quite panjang tulisan ini tapi setelah membacanya amatlah memberi kesedaran.

Klik di title untuk ke laman artikel tersebut.

10.7.10

Lagu Pilihan : U.K's - Kuasa

Sejuta tangan terhujur
Menjadi indah angan
Disini mimpi dilayar
Pandangan terlepas diri terpenjara

Sihelang mendabik dada
Beraja tanpa mahkota
Semua yang lemah mangsanya

Titis airmata santapan nafsunya

Tangisan hiba memecah sunyi
Menyaksi ngeri sebuah tregedi
Sakit melihat suatu yang pergi
Kuasa memdidik kekejaman
Sehingga hilang sifat kemanusian...
Demi kuasa dunia
Rela meyakin sedarah
Tanpa secebis simpati

Bukankah kita manusia
Yang punya sifat serupa
Yang harus kita percaya
Kuasa sebenar
Milik pencipta
Akurlah padaNya

4.7.10

Di mana dia?

Di manakah pemandangan terindah di dunia?
Puas ku cari setelah jauh melangkah
Hingga takdir menyuluh ke arah mu
Ku temu pemandangan itu terlakar di wajahmu
Dengan setiap renungan
Terpesona ku rasakan
Dengan setiap belaianmu hati makin tersentuh
Oh kasih, oh kasih
Ku berterima kasih
Padamu kerana menyempurnai hidupku
Dan sakit dah sungguh aku asyik terjatuh
Jatuh cinta dengan kamu
Dalam berjuta-jutaan lagu
Tiada satupun dapat menenteramkan kalbu
Melainkan bila kau menyebut
Ke telinga bahawa kau juga sayang padaku
Dengan setiap lafaz kata
Harapan makin menyinar
Untuk kita bersama membina hidup bahagia
Oh kasih, oh kasih
Ku berterima kasih
Padamu kerana menyempurnai hidupku
Dan sakit dah sungguh aku asyik terjatuh
Jatuh cinta dengan kamu
Ku rasa setuah-tuah manusia
Nikmati hidup dengan wanita yang ku cinta

1.7.10

Millatfacebook?

wahh jumpa satu artikel ini,amat menarik..silalah baca ye readers sekalian:)

Millatfacebook ancaman kepada zionis

p/s : betul jugak cakap zack tuh..tapi macamana,ulama sendiri ada yang menyokong FB,keluarkan hujah2 yang menerangkan isu FB ni..pape pun jom sokong ramai2 MFB tinggalkan FB! walaupun sayang kerana ada sebab (nak contact kawan2, guna untuk kepentingan semua orang dsb..), tapi ingat fikiran umat akhir zaman macam mana..aku juga turut terlibat..

ade lagi komen yang best kat sini

so apa pandangan readers sekalian?

30.6.10

Who wants to be a steward or stewardess?


World's Best Cabin Staff*

If you love traveling and dream of experiencing the world, join us as a Flight Steward or Stewardess. We offer an attractive salary package with allowances, medical and other fringe benefits.

Requirements:
  • Malaysia citizen aged between 18 to 30 years as of interview date.
  • Minimum SPM or any equivalent qualification recognized by the Malaysian Government with a pass in Bahasa Malaysia, English, Mathematics and any other 3 subjects taken in one exam.
  • Fluent in Bahasa Malaysia and English. Fluency in another language is an added advantage.
  • Minimum height (weight in proportion): 165cm (male) / 157cm (female)
  • Excellent health and good eyesight. Not colour blind.
  • Pleasant personality and a genuine passion in customer service.


If you meet the above requirements, please attend our CABIN CREW WALK-IN INTERVIEW to be held as follows:
STATIONVENUEDATECATEGORY
Johor BahruJohor Bahru Persada Johor
International Convention Centre
Jalan Abdullah Ibrahim
Johor Bahru, Johor
3rd July 2010 (Saturday)Flight Steward and Stewardess
PenangHotel Royal Penang
No. 3, Jalan Larut,
10050 Pulau Pinang
3rd July 2010 (Saturday)


Registration time: 08.30 am to 12.00 noon

Please bring along your letter of application, resume, original and certified true copies of academic certificates, IC and recent passport-sized photograph (non-returnable).

Candidates are advised to dress appropriately (office attire) for the interview (t-shirt, slippers and jeans are not allowed). Female candidates are encouraged to wear kebaya.

Successful candidates will be required to sign a training bond. Employment will be based on a five-year contract.

Candidates are advised to be prepared for a possibly long waiting period due to an anticipated high number of attendees.


*Based on Skytrax result in 2009.


p/s : cube2 la mane tau dapat :)


26.6.10

Ceritera Hari Ini 26/06/10

salam sejahtera kepada semua readers:)sorry lah sesangat kerana tidak menginformkan pemergianku tidak mengonlinekan diri buat seketika lamanya kerana komputerku di format,cilaka punya virus yang mendelete system fileku..tak pepasal kene format,2x plak tuh.anyway,bulan ini sehingga Ogos adalah bulan tersibuk di dalam karierku sebagai pelajar.di mana ada kelas type course B737-400 and juga re-exam module 11..de2 amatlah suseh...quest for completing assessment kit lagi,huhh gile sebok..selepas peristiwa kehilangan demi kehilangan direkodkan sepanjang jun ini,diri ini terpaksa tabah menempuhinya..ada juga berita gembira melitupi kedukaan.

ahh ye,oleh kerana pc dah format,maka file2 kat C sume dah abes lenyap..so janji nak letak snapshot tempoh hari xdapat ditunaikan(maaf bebanyak).banyakla jugak file2 yang penting lenyap..pas2 kene downgraded plak pakai 7 home premium untuk menyelesekan pc dengan windows yang lebih ringan~

bulan rejab on going,so jangan lupa berpuasa sunat readers sekalian:)dapat menambah pahala serta preparation for Ramadhan.

anyway please enjoy yourself in this weekend,tingkatkan amalan & prestasi:)

Lagu Pilihan : Roy - Ratnaku




Keringkanlah pipimu ratnaku
Cubalah senyum
Kerna tangisanmu kan hanya
Menambah dukaku

Duka di dalam hati
Dan luka diperlakukan
Lakonan mereka berpura-pura
Tak mengertikan
Tak pernah merasakan
Sengsara di dalam
Cinta dan rindu

Oh! Aku patrikan sumpah
Cinta setia
Di atas kaca jiwaku
Yang benar
Bila mencerminkan
Kebenaran
Pada malam bintang hilang
Di pandangan
Pada malam pabila bintang
Terang
Menerangkan kenyataan

p/s : ditujukan kepada org yang jauh..sumpah dan janji si teruna..moga mengerti apa yang disampaikan

20.6.10

Makan2@Big Plate Western Food Restaurant

homak aiii mahal..kat the ship kg baru lagi murah bro..xpelah da dpt rase skali sudeh t dah kaya hari2 la g,haha..

lokasi kedai di subang permai,kalau dari tepi jalan besar ke shah alam memang kelihatan,sebab kedai ni corner lot.kedai ini menghidangkan western food,harganya boleh tahan mahal,tapi fail kat shop interior decorative,langsung xgrand@xkena pada makanan..selain itu kedai ni tak boleh swipe,so standby la cash ye.. dari segi makanan,not bad lah kebanyakan menunya memang dicreate oleh chef(chef ape namenye lupe daa..), decorative kat mknn bagus(letak sup dlm roti bulat,n ade nampak letak kentang goreng kat dalam kulit popia yg dikeraskan jadi mangkuk,stail loo..)

ape pun menarik untuk dicuba kalau inginkan kelainan dalam menikmati juadah western food ini:)

my dinner that nite,chicken chop but have pineapple,baked potato,kailan,corn,carrot,banana,and surprisingly have lempeng with sambal:)

carbonara sphagetti
jom mentekedarah,haha

13.6.10

Report : FIFA Online 2 Tournament

adehhh,kalah la kali ni main game~teruk betul,kalah 4-0,dah la single elimination,kalau main home away ok la jugak..anyway,team kene kuat kalau masuk tourney nih,aku level 92 lawan level 1++,kalah dah kat situ..slot xlah penuh 128,cume 60 orang je main..tapi xpelah kalah2 pon dapat lucky draw!lucky draw paling mahal lak tuh,haha..tengokla gambar kat bawah ni:)
main lucky draw,Razer Lycosa Keyboard!
the winners
champion Vin,who also won last year
1st runner up,twoblackkaka
2nd runner up,royalflush
tourney board
banner,i play this game:)
my lucky draw!

11.6.10

FIFA Online 2 Tournament


The Qualifiers to Hyundai Motor Cup EA SPORTS FIFA Online 2 Championship is coming to Malaysia. Hone your FIFA Online 2 skills now and stand a chance to grab tons of fabulous Razer Professional Gaming Equipments & in-game prizes to be won at the Tournament. So come on down and show your skills in the spirit of the game with a hands-on experience of Razer’s latest Gaming Gear – and push your way to the top by being the Champion to receive an all expenses paid trip to Busan,KOREA.


Date : 13th JUNE 2010 (Sunday)

Online Registration : REGISTER HERE!

Registration Fees : FREE

Venue : FTZ Asia.net Subang Jaya (second floor)

Free Door Gift : Free 3 x Capsule Machine Coins for all participants. Wear a Football Jersey to receive an additional 1 x Free World Cup Uniform Card

Tournament Rules & Regulations : CLICK HERE!

*All participants who registered online will need to verify their attendance at the SMM Counter

SMM Slot Registration / Verification Counter OPENS at 10:00 AM 13th June 2010 at FTZ Asia.net (Subang Jaya)

SMM Slot Registration / Verification Counter CLOSES at 10:45 AM 13th June 2010 at FTZ Asia.net (Subang Jaya)

Score with SMM Prizes:

Champion:

  • Represent Malaysia in an all paid trip to KOREA
  • Qualification slot for Hyundai Motor International Cup 2010.
  • +7 player of choice (Except Legends) OR +1 Legend player of Choice x 2
  • 3 million LP
  • 1x Razer Abyssus Gaming Mouse
  • 1x Razer Lycosa Mirror Special Edition Gaming Keyboard
  • x1 Razer Megalodon Gaming Headset
  • 100 hours FTZ asia.net voucher
  • Limited Edition SMM Jersey


1st Runner-Up:

  • +5 player of choice (Except Legends)
  • 1 million LP
  • x1 Razer Carcharias Gaming Headset
  • x1 Razer Lycosa Gaming Keyboard
  • 50 hours FTZ asia.net voucher
  • Limited Edition SMM Jersey


2nd Runner-Up:

  • +3 player of choice (Except Legends)
  • 500,000 LP
  • x1 Razer Piranha Gaming Headset
  • 25 hours FTZ asia.net voucher.
  • Limited Edition SMM Jersey

Tournament Type:
Best of 1, Single Elimination up to the Quarter-finals,
Best of 3, Single Elimination for Semi-Finals and Finals.
Game Mode: 1v1
Stadium: Daegu Sports Complex
Per Half: 5mins


*Players will be able to use their own teams, Condition up drinks, or STAR-POINTs teams to participate in this LAN Battle. Generic teams would not be provided on the day of tournament.

*Players who have registered online are reminded to also report to the registration counter to confirm your attendance BY 10.00AM. Those who fail to do so will have their names excluded from the brackets.

*Terms & Conditions* Tournament Bracket Seeding will be done on a first come first serve basis and allocated to the first 128 Participants that arrived to confirm their registration at the Tournament. Participants that exceed the 128 mark will be seeded into the Qualifying Round before entering the Tournament Bracket

Score with SMM GVC On-site Promotion:


Every 9000 cash GVC purchased on the spot will entitle to get :-


*Add On RM6 will get you a limited SMM Jersey. Only applicable for 1 purchase / jersey.



*Promotion only valid on 13th June 2010

FIFA Online 2: Lucky Draw Terms & Conditions:

I. A Lucky Draw session will be conducted during and after the Tournament for all participants present.

II. Lucky Draw Prizes will include tons of Razer Gaming Gear Equipments up for grabs at the event along with FIFA online 2 in-game items and premium merchandises as listed below:

  • 1 unit x Razer Lycosa Mirror Special Edition Gaming Keyboard
  • 2 unit x Razer Abyssus Gaming Mouse
  • 4 unit x 25 hours FTZ Asia.net voucher.
  • 5 unit x 30 Capsule machine coin
  • 6 unit x FIFAonline2 ingame items

1 unit x Legend Card player of choice

1 unit x Legend Card player of choice

1 unit x 1,000,000 LP (League Points)

10,000 GP (Glory Points)

+1 Enhancement to any one of your player

+1 Enhancement to any one of your player.

  • 10 unit x Limited Edition SMM jersey.


III. To entitled yourself to participate in the Lucky Draw session, you will need to purchase one/or more EA Sports™ FIFA Online 2 Game Value Card sold at the event.

IV. Your lucky number will be announced based on the serial number allocated in the middle region of your EA Sports™ FIFA Online 2 Game Value Card as below.

V. Lucky Draw Winners will be announced throughout the start and end of the tournament. If a lucky draw winner fails to show up during the announcement period, another serial number will be chosen from the Lucky Draw Box.

Venue Location:

Rules& regulations,click here

p/s : aku masuk tapi joystick rosak~huhu sape ade joystick lebeh?

8.6.10

Lagu Pilihan : Shahir AF8 - Kebahagiaan Dalam Perpisahan



Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta kasih

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Kebahagiaan dalam perpisahan


p/s : suke shahir!suara jantan!haha..

5.6.10

.:::sUaRaSoUnDs:::. @ Kelanang Beach!

Assalamualaikum Cinta



wahh suka bangat sama ini cerita!haha,latest cerita sinetron yang ku layan,masa cuti seminggu duduk terperap di rumah.best sangat2 ceritanya simple tapi penuh erti:)ade scene cinta2 ( nama pun assalamualaikum cinta..), komedi, sedih,marah2,layanable ah:)aku still carik kat mana source nak download full cerita ini.buat readers sekalian,aku bagi die punye intro je:)ape pendapat, best ke x?hehe entry kat bawah ni adalah OST sinetron nih.aku layan sampai episod 5 je,episod lain2 nanti la aku layan..sinopsis di sini.so enjoy!

p/s : memberi makna

Lagu Pilihan : Numata - Raja Jatuh Cinta



ku tak bisa berhenti
untuk mencarimu
walau kini yang ada
kamu tak mau

ku tak bisa berhenti
untuk mencintaimu
jangan tanyakan mengapa
karna ku tak tahu

seribu wanita menggoda
hanya kamu yang jadi ratu hatiku
seribu kali kau hancurkan
masih ada banyak waktu memaksamu
huuu, huuuu, raja sedang jatuh cinta kepadamu
huuu, huuuu, raja sedang jatuh cinta kepadamu

ku tak bisa berhenti
untuk memujamu
dan aku takkan menyerah
oh hanya kamu

ku tak bisa berhenti
untuk mengagumimu
jangan sia-siakan aku
ku ingin kamu

Download this song mp3 here!

4.6.10

Ceritera Hari Ini 04/06/10

hepYbeSdEytomYse|f!
haha dah tue dah aku 22 dah..sape2 yang sudi bagi hadiah?hehe xdelah demand2 sangat takat helmet baru ke, pc baru ke hahaha..tapi kali ni teringin sangat la nak makan kek mase besdey,xpernah pun dapat.....nak macam ni leh x?

tenkiu banyak2 kepada rakan2 yang mengwishkan besdey shaye ni:)tanpa kamu rakan2 siapalah diriku ini,cheh!

p/s : rindu kek mak yang delickcious..

3.6.10

Ceritera Hari Ini 03/06/10

sape la cilok gua punyer helmet nih!!!cilabeng..aku sumpah die xcukup duit sampai mati!helmet pon nak curik,kalau nak duit dah curik jer la moto,ni tak..dah gua terpaksa balik naik train oleh sebab malam kureng sikit penglihatan..xsampai setengah tahun pon usia helmet nih..hilang kat area times square lowyat,petang tadi hilangnya masa temankan daqli beli barang.yang peliknya,semua helmet sekeliling hilang jugak,except helmet daqli..aku punye helmet yang di lock kat seat pon dengan selambanya dikepak seat and kebas helmet aku..ape punye pencurik la macam haram perangai..

so kepada riders2 sekalian,area lowyat timesquare 2 panas..sila jangan lock or letak helmet kat moto.letak dalam box or bawak bersama anda.

p/s : nampak awek pakai helmet arai dalam lowyat,gelakkan diorang last2 sendiri tersedu tengok helmet tiada di tempatnya..

20.5.10

Balik Kampung!

Jom balik kampung!haha,seminggu cuti starts from tomorrow until 31st..cuti pun cuti jugak,tapi ade exam bakal menanti naik cuti.so cuti puas2!haha..kampungku terletak di Felda Bukit Batu,Kulai..dah lama tak balik..nak tengok mak abah,adik2:)

c y'all in week^_^

Special : Untuk Ibuku!

My mom,wish u happy mother's day~soooo sorry not come to hometown very2 long time..n this weekend i'll come to you mom..appreciate all ur sacrifice and ur support since i was little until now:)special songs to u my mom,cik intan@hasnah tarif..



Mengapa kanta ini masih berkaca
Sedang ku telah pun terima di dalam redha
Segala kepahitan
Pengalaman menjadi penawar
Mengejar impi ke pintu syurga

Duhai bonda
Bilakah akan ku kecapi kasturi
Penebus maruah
Dan semangat lama

Mengapa sinar neon dan gedung indah
Kotaraya yang menjanjikan sejuta rasa
Sejuta haruman
Kini menjadi penjara jiwa
Ku yang merindukan ketenangan

Duhai bonda
Hari-hariku kini berlalu
Bagaikan bahtera
Tanpa layar dan kemudi

Bonda
Akhirnya terbongkar jua rahsia
Tangisan dan gurindam
Keramat kasih sayangmu

Bonda
Saat dan pertemuan semula
Kita kali ini
Akan ku abadikan
Keramat kasih sayangmu

Oh bonda.. bonda..




Seorang wanita bermahkota ibu
Menggenggam jari-jari kecil
Ikatan ini tidak kan terurai
Kerna tautan ini
Tautan darah dan akidah
Dan rahmat dari Allah

Kini ibu peganglah tanganku ini
Biar ku bawa ibu menjelajah
Hasil titik peluhmu
Biar ku bawa ke alamku
Hasil ukiranmu selama ini

Dodoianmu ibu
Membina benteng pemisah
Antara yang hak dan yang batil
Membakar semangat perjuangan
Mengait kasih pada Junjungan tercinta
Tersujud lemah mengabdi diri
Kepada yang Esa

Jika belum pernah
Kau dengar ucapan terima kasihku
Ketahuilah doaku ini
Moga Tuhan menyayangimu
Seperti mana kau mengasihiku
Dari dulu hingga kini
Untuk selama-lamanya

Gila,Gaduh,Otak..

Gila,Gaduh dan Otak adalah 3 sahabat baik. Ke mana sahaja pasti bertiga. Suatu hari mereka bertiga pergi ke Taman Hiburan di bandar.

Ketika sedang berjalan2 di taman tersebut, salah seorang dr mereka telah hilang iaitu Gaduh.Otak dan Gila mula cemas memikirkan nasib

sahabat mereka itu. Mereka berdua mengambil keputusan untuk ke balai polis berdekatan untuk membuat laporan.

Setibanya di balai polis, Gila menyuruh Otak untuk menunggu di luar sedang dia yg masuk ke balai untuk membuat laporan.

Polis : Ye encik,boleh saya bantu..?

Gila : Saya datang nk buat laporan..

Polis : Berkenaan ape tu encik..??

Gila : Saya nak cari Gaduh..

Polis : Encik..Ni balai polis, jangan bergurau..

Gila : Siapa yang bergurau, saya memang nk cari Gaduh..!

Polis tersebut dah mula marah..

Polis : Encik ni gila ke..??

Gila : Macam ne awak tau name saya..??

Polis : Bila masa saya sebut nama encik..??

Gila : Tadi tu, saya memang Gila..

Polis : Encik jangan main-main kat sini.. Ni balai polis..!! Mana otak encik..?/

Gila : Otak?? Ade kat luar...

Polis : @$%#&..!!


p/s : kalau gaduh,gunala otak..jangan jadi gila sudehh..

18.5.10

Lagu Pilihan : Exists-Menantikan Saat Termampu




Tidak pernah terfikirkan tentang hidup
Bila senang kehidupanku
Engkau tiada di sisiku
Sedangkan aku berada jauh dari rona duka

Tahukah kau ku masih menyayangimu

Dan ku hirup bagai nafasku
Kasih yang sejati
Menciptakan mimpi yang kan terwujud
Dalamnya nanti kita berdua

Menantikan saat termampu

Pelamin cinta milik kita
Kau tak pernah kucurangi
Malah sering ku mengingatkan...
"jangan kerna cinta sanggup kau korbankan
hingga hilang segalanya... hanya kerna cinta"

Tetaplah menjadi bintang itu

Bintang di hatiku
Peluk jiwaku oh...

Lenyapkanlah semua gundahku

Merawat hatiku
Damaikan jiwaku selalu

Jalan2@Pantai Kelanang

jom g pantai kelanang!lokasi di gombak,selangor bersebelahan dengan pantai morib yang feymes itu..g pada tarikh 1.5 di mana cuti labour day pd hari 2,untuk mengelakkan bosan yang teramat bila terperuk di rumah,itu pun unplanned sebenarnya sebab kalau plan,bawak sekali baju basahan untuk berenang,yahuuu.ok la not bad,sejam lebih perjalanan from my house to there..sampai2 di sana,kebanyakan masa adalah berphotography,tak lain tak bukan asyraf photography leww..:)boleh tahan gak la gambar2 yang di snap,nak tengok?mintak la asyraf photography:)kemudahan di pantai ini lengkap,seperti tandas awam,surau,kedai makan dan kredit ade tempat untuk mendirikan khemah:)takpe2,maybe ade plan nak bercamping di sini?:)

ngan asyraf@acap..best pasir pantai,tapi air tak berapa sgt la,mse ni keruh..

suarasounds@pantai kelanang!:)

12.5.10

Ceritera Hari Ini

Salam to all readers:) Actually rasa nak menulis blog ini pulak,tak pernah buat sebelum ni,hehe..

Anyway hari ini bermula dengan bangun tidur yang mengejut.kerana apa?mimpi 'orang jauh' call,beritahu dia mahu bertunang..sudehh...terkejut daripada tidur yang lena di kala subuh(bukan apa,sebab 'orang jauh' itu pernah menjadi sebahagian daripada hidupku dahulu~)
Dan bangun hari ini seperti hari biasanya,pergi kerja! seronok buat kerja,dapat gain experience+gaul ngan orang lain+ilang rasabosanyangmelampaubilatiadakerja..sampai2 hangar sekali tiada kerja:( busan2 g tempat kerja serum&pasangannya farha,hahaha..buatla kerja ape patut di sana..

Balik2 ag rumah, perasaan nak main volleyball macam previous day membuak2:)n lagi sekali ke'hampeh'an datang lagi dengan tiada orang pon main harini! dengan isbume xdatang,xder bola,xde orang,last2 balik rumah..
Nak g beli mouse!mouse dah kaput..sape2 rajin tolong belikan?or belanje?haha,baik hatilah siapa nak belanja p-e nih..

N then rutin harianku adelah besama awek tersayang, Logitech Cordless Rumblepad 2..ape aktiviti? of coz la FIFA Online 2,haha my current game..kepada sesiapa nak main game nih,bolehla download kat sini.

Nanti aku selitkan screenshot di mana Malaysia menang World Cup! Malaysia boleyyy! haha,baru je dengar berita Malaysia g semi Thomas Cup. Tahniah moga semangat menang 2 sampai menjulang Piala Thomas 2:)