12.4.10

Taman Pertanian Malaysia:Bukit Cerakah

Actually dah lama pergi sini,pada 27 Februari 10,bersama kawan seperjuangan arudin & bininya Farah,hehe:) best2,beriadah sambil menikmati pemandangan n aroma hutan malaysia.

Harga masuk ialah RM3 dewasa, bas ada disediakan, kalau nak lebih advanture naik basikal la...RM3-RM5 (tengok basikat baru ke lama n harga ikut kedai), kalau naik basikal pastikan stamina kuat.. jogging seminggu dulu sebab naik turun bukit,mengah bro..
gelagat c aruden n farah:)
Antara taman-taman yang ada disini ialah taman orkid, taman kaktus, ladang buah-buahan, rumah-rumah negeri di Malaysia, sawah padi dan banyak tempat lagi, yang paling menarik ialah rumah 4 musim.
pintu gerbang puncak seni. di mana pada apa yang saya observe n lihat, tempat untuk persembahan seni (sebab ada pentas n seat macam kat stadium) tetapi malangnya sudah tidak digunakan lagi..n tidak diselenggara..
di rumah 4 musim, kebetulan musim sejuk.so dapatlah merasai kesejukan berada di dalam peti ais =p sejuk tahap aisberg,termometer menunjukkan -2.8 celcius. sampai lensa enset ade formation of ice...
Musim Sejuk (dec-feb)
Musim bunga (mac-mei)
Musim Panas (jun-ogos)
Musim luruh (sep-nov)

2nd time nampak salji selepas lihat di peti ais kat rumah...
chantek la bas..
di puncak menara gurun kaktus :p
bergambar kenangan selepas mengharungi detik kesejukan...

















No comments: