1.1.11

Majlis Pertunangan Mohd Hafiz & Nur Zahratul Hikma

Tanggal 25/12/10 yang lepas,termeterailah perjanjian ikatan antara abangku,Hafiz 23 dengan kawanku,Nur Zahratul Hikma 22 (macam xcaya plak member sendiri jadi akak ipar). Hikma ni mase sekolah dulu member setugasan,iaitu menjadi pak guard a.k.a pengawas sekolah.

Anyway,aku baru sahaja pulang dari Subang pada 25 haribulan pagi dengan babyblue ,petangnya pukul 1630 majlis ini berlangsung. penat tu adelah jugak terasa nasib baik pergi naik kereta:)


arriving to Hikma's house

wakil lelaki(baju kelabu) vs wakil perempuan (baju cekolat).my father back there in black white:)

mama terchintha with Hikma

"muahhhh,menantuku"

kakak ipar yg chanteck :)

haha,marah la abang aku pasni~

my future big family,err barisan belakang tu sape tahh..

hantaran 11 dibalas 11

makan tyme,syiok2 banyak lauk

tetamu yang hadir,sanak saudara jauh dekat

semangka@tembikai with currypuff.err kueh apam eh yang kaler ijau tu?

kambeeeng sayur campur n terung sambal

terung sambal n hatiayam

ayamgoengrempah n ayamkari

this is my dishes:)


abang xikut mase majlis ni dok terperap kat umah la ape lagi. tanya jugak aku kat abah,

"apesal apis xikut?"
"ko ingat artis ape nak ikut2,pas majelis leh amek2 gamba posing2 sane sini dengan tunang?"

haha sedas tembakan kata2 hinggap kat telinga.

dikhabarkan ikatan ini selama setahun,dengan wang hantaran nanti RM10000(banyaknye kosong...).makanan memang tip top,macam kenduri kawen dah:) ape pun kasi tabik spring lah sama wakil lelaki n perempuan,memang otai lah,mase majlis berlangsung,dengan penuh budi bicara adat kesopanan Melayu:)


p/s : ramai bertanya, "ehh piee,ko bile lagi??"

2 comments:

Nur Maziah said...

hahahaha kelakar btw comel pic die dengan bakal kakak ipar :P

:::piEEsHaFiEe::: said...

hehe thanks:)abeh kene marah ngn mak sbb amek pict dgn die hehe